پال فیگ به نقدهای تند «جکپات!» واکنش نشان داد: منتقدان فیلم را بد قضاوت کردند

پال فیگ از موفقیت فیلم کمدی «جکپات!» در بین مخاطبان دفاع می‌کند و منتقدان را به دلیل انتظارات اشتباه سرزنش می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، پال فیگ، کارگردان مشهور کمدی، از حمایت مخاطبان برای فیلم کمدی-اکشن اخیرش «جکپات!» قدردانی می‌کند، اما هنوز نمی‌تواند واکنش‌های منفی منتقدان را درک کند.

فیگ، در یکی از اپیزودهای پادکست Dinner’s on Me که روز سه‌شنبه منتشر شد، به جسی تایلر فرگوسن گفت که از ساخت فیلم «جکپات!» با بازی جان سینا و آکوافینا لذت برده، حتی اگر منتقدان نتوانسته‌اند انتظارات درست از این فیلم داشته باشند.

فیگ در این مصاحبه گفت: «الان می‌تونم خوشحال باشم، چون ما چهار هفته‌ متوالی فیلم شماره یک آمازون در سطح جهان بودیم، که عالیه. اما منتقدان به شدت از ما انتقاد کردند. از نظراتی که خوندم، به نظر می‌رسه اونا دنبال مفاهیم عمیقی توی این داستان بودن.»

او با خنده اضافه کرد: «بچه‌ها، تنها دلیلی که این داستان رو ساختم این بود که شبیه یه فیلم جکی چانه. فقط یه نقطه شروع برای یه شخصیت بامزه است که توی خطر قرار می‌گیره و نمی‌دونه چی داره می‌گذره، و در عین حال داستان‌های پس‌زمینه‌ای جذابی پیدا می‌شه. ولی به من خشم نگیرید چون یه بحث اجتماعی درباره وضعیت آمریکا نساختم. من آدم کمدیم.»

در حال حاضر، «جکپات!» در سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۳۱ درصد از منتقدان را دارد. داستان فیلم درباره کیتی (با بازی آکوافینا)، یک ستاره سابق کودک است که یک جکپات عظیم در لاتاری می‌برد و با مأمور محافظش نوئل (با بازی جان سینا) همکاری می‌کند تا از خود دفاع کند؛ چرا که تا زمان غروب، دیگران قانونی مجاز به کشتن او هستند تا پول را به‌دست بیاورند.

در نقدی از The Hollywood Reporter، منتقد فرانک شک می‌نویسد: «فیلم به یک سری صحنه‌های اکشن پیوسته تبدیل می‌شود که همزمان هم خنده‌دار هستند و هم خشونت‌آمیز.»

او اضافه می‌کند: «همه چیز به‌طرز باورنکردنی احمقانه است، اما به طرز عجیبی کار می‌کند، با رقص‌های رزمی که جکی چان را به یاد می‌آورد و ترکیب کمدی جدید آمریکا یعنی آکوافینا و جان سینا.»

فیگ که برای ساخت فیلم‌هایی مانند Bridesmaids و The Heat شناخته شده است، اخیراً فیلم‌برداری A Simple Favor 2 را به پایان رسانده که در آن بلیک لایولی و آنا کندریک برای قسمت دوم این فیلم باز می‌گردند. این فیلم برای بهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

طبق گزارشی از The Hollywood Reporter، فیگ قرار است کارگردانی فیلمی با بازی سیدنی سوئینی و آماندا سایفرد را که اقتباسی از رمان پرفروش «خانه‌دار» است، برای لاینزگیت انجام دهد.

فیگ در یک مصاحبه سال گذشته با THR درباره وضعیت فیلم‌های کمدی گفت که استودیوها باید به ساخت فیلم‌های جسورانه‌تر ادامه دهند.

او گفته بود: «برای من، کمدی با رده سنی R بهترین شکل هنر است، چون می‌تواند صادقانه باشد. همه همان‌طور صحبت می‌کنند که در زندگی واقعی صحبت می‌کنند. مشکل فیلم‌های با رده سنی PG-13 یا PG این است که حتی بدترین شخصیت‌ها هم ناسزا نمی‌گویند. انگار واقعی نیست!»

خروج از نسخه موبایل