جرمی آیرونز و دیوید پاتنام به هیئت داوران جشنواره فیلم اروپا سویا پیوستند

جشنواره فیلم اروپا سویا با حضور بزرگان سینما از جمله جرمی آیرونز و جایزه جدید "Puerta América" برگزار می‌شود.

به گزارش سینما شارپ، بیست و یکمین جشنواره فیلم اروپا سویا از ۸ تا ۱۶ نوامبر برگزار خواهد شد و خبر اختصاصی این است که هیئت داوران رقابت‌های امسال که برندگان جایزه‌های «گیرالدیو طلایی» و «گیرالدیو نقره‌ای» را انتخاب خواهند کرد، اعلام شدند. همچنین یک جایزه جدید به نام «جایزه Puerta América» به برنامه امسال اضافه شده است.

این جشنواره که به فیلم‌های معاصر اروپایی اختصاص دارد، به دنبال آن است تا بهترین آثار فرهنگ سینمایی اروپا را به جنوب اسپانیا بیاورد و فضایی برای گفت‌وگو بین هنرمندان جدید و چهره‌های شناخته‌شده صنعت سینما فراهم کند. همچنین بخشی از این جشنواره به رسانه‌های جدید برای بیان سینمایی اختصاص یافته است.

اعضای هیئت داوران بخش اصلی رقابت‌های امسال شامل دیوید پاتنام، تهیه‌کننده بریتانیایی که ریاست هیئت داوران را بر عهده خواهد داشت، جرمی آیرونز، بازیگر برنده اسکار بریتانیایی، پائولا مالانگا، مدیر هنری جشنواره فیلم رم، اوا رکتیی، برنامه‌ریز فرانسوی، و مونیا مدور، کارگردان فرانسوی-الجزایری فیلم «Papicha»، هستند.

همزمان با اعلام هیئت داوران، جزئیات مربوط به جایزه جدید «Puerta América» نیز منتشر شد. این جایزه به یکی از ۱۶ فیلم اروپایی که برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار معرفی شده‌اند و در جشنواره سویا به نمایش درمی‌آیند، اعطا خواهد شد.

به گفته مانوئل کریستوبال، مدیر جشنواره، هدف از این جایزه جدید این است که سویا به سکوی پرتاب بهترین فیلم‌های اروپایی در اسکار تبدیل شود و دیدگاه کاملی از سینمای معاصر اروپا ارائه دهد.

اعضای هیئت داوران اولین جایزه Puerta América شامل تهیه‌کننده برنده اسکار اتریشی یوزف آیشولزر، نویسنده نیکو کازاریگو و آکادمیسین پاسکاله دیلمان هستند.

از میان ۱۶ فیلم نامزد جایزه Puerta América، ۹ فیلم در بخش EFA (جوایز فیلم اروپایی) جشنواره به نمایش درمی‌آیند و هفت فیلم دیگر در سایر بخش‌های جشنواره قرار دارند.

در بین این ۱۶ فیلم، آثاری چون برنده جایزه Annecy، «Flow» از Gints Zilbalodis از لتونی، «دختر با سوزن» از Magnus von Horn از دانمارک، و «جولی ساکت می‌ماند» از Leonardo Van Dijl از بلژیک حضور دارند. همچنین فیلم‌هایی از گرجستان، بریتانیا و دیگر کشورها نیز به نمایش درمی‌آیند.

چندین فیلم نامزد Puerta América، جوایز مهمی از جشنواره‌های معتبر نظیر کن امسال برده‌اند. از جمله «Grand Tour» از پرتغال، که برنده جایزه بهترین کارگردان برای Miguel Gomes شد، و «Emilia Pérez» از فرانسه، که جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

از دیگر امیدهای اسکار در این جشنواره می‌توان به «Armand» از نروژ، «Waves» از جمهوری چک و «Saturn Return» از اسپانیا اشاره کرد.

خروج از نسخه موبایل