انتقاد دونالد ترامپ از فیلم «کارآموز»؛ تهدید به شکایت و واکنش کارگردان

دونالد ترامپ به فیلم «کارآموز» حمله کرد و آن را توهینی سیاسی و افترا آمیز خواند؛ کارگردان علی عباسی پاسخ داد.

به گزارش سینما شارپ، در پستی که نیمه‌شب در شبکه اجتماعی Truth Social منتشر شد، دونالد ترامپ به فیلم «کارآموز» حمله کرد و آن را «کاری بی‌ارزش، افترا آمیز و سیاسی» نامید.

ترامپ پیشتر در ماه می تهدید کرده بود که از سازندگان این فیلم شکایت خواهد کرد و وکلای او دستور توقف تولید را به دادگاه ارائه داده بودند. این موضوع احتمالاً باعث شده تا تهیه‌کنندگان برای یافتن یک توزیع‌کننده با تأخیر مواجه شوند، اما تا کنون ترامپ و تیم حقوقی او هیچ شکایتی ثبت نکرده‌اند.

فیلم «کارآموز» به روزهای اولیه زندگی ترامپ در منهتن دهه ۷۰ و ۸۰ می‌پردازد، جایی که روی کوهن به شاگرد خود، ترامپ، یاد می‌دهد که چگونه در برابر یک شکایت فدرال که او و پدرش را به تبعیض علیه متقاضیان سیاه‌پوست برای اجاره مسکن متهم کرده بود، مقاومت کند.

بحث‌برانگیزترین صحنه این فیلم جایی است که ترامپ (با بازی سباستین استن) همسر سابقش، ایوانا، را مورد تعرض جنسی قرار می‌دهد. این صحنه بر اساس یکی از اعترافات ایوانا ترامپ در زمان طلاق آن‌ها ساخته شده است؛ اعترافاتی که بعداً او گفته بود در دوران تنش بالا و بدون اعتبار انجام شده‌اند.

فیلم «کارآموز» در آخر هفته افتتاحیه تنها ۱.۵۸ میلیون دلار فروش داشته است.

یکی از شخصیت‌های مطرح در این فیلم، راجر استون، که از متحدان قدیمی ترامپ است و او را به دنیای سیاست هدایت کرده، برخلاف ترامپ، از نمایش‌ها تمجید کرده است.

کارگردان فیلم، علی عباسی، در پاسخ به ترامپ گفت: «ممنون که به ما پاسخ دادید @realDonaldTrump. اگر خواستید من برای صحبت بیشتر در دسترسم. امروز روز پرکاری است با مصاحبه‌های مطبوعاتی زیاد برای #TheApprentice، اما شاید فردا بتوانم با شما تماس بگیرم.»

پست کامل ترامپ در Truth Social:

«یک فیلم تقلبی و بی‌کلاس به نام “کارآموز” که درباره من ساخته شده (آیا آن‌ها حتی اجازه استفاده از این نام را دارند؟)، امیدوارم شکست بخورد. این یک کار بی‌ارزش، افترا آمیز و سیاسی است که درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ منتشر شده تا به بزرگ‌ترین جنبش سیاسی تاریخ کشور ما، “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم”، ضربه بزند! همسر سابق من، ایوانا، فردی مهربان و فوق‌العاده بود و تا روزی که فوت کرد، رابطه بسیار خوبی با او داشتم. نویسنده این زباله، گِیب شرمن، فردی بی‌ارزش و بدون استعداد است که مدت‌ها پیش بی‌اعتبار شده بود، اما همچنان تصمیم گرفت آن را نادیده بگیرد. خیلی ناراحت‌کننده است که این انسان‌های پست، مانند افرادی که در این پروژه ناموفق دخیل هستند، می‌توانند هر چه می‌خواهند بگویند و انجام دهند تا به یک جنبش سیاسی ضربه بزنند، که بسیار بزرگ‌تر از هر کدام از ماست. MAGA2024!»

خروج از نسخه موبایل