سینمای جهان

«الیور استون» واکسن روسی کرونا دریافت کرد

«الیور استون» کارگردان ۷۴ ساله فیلم‌های «جوخه» (Platoon) و «قاتلین بالفطره» (Natural Born Killers) دوشنبه ۱۴ دسامبر فاش کرد که «چند روز پیش» واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را دریافت کرده است. این در حالی است که متخصصین هشدار داده‌اند این واکسن ممکن است برای افراد بالاتر از ۶۰ ساله خطرناک باشد.

استون در مصاحبه با تلویزیون روسیه می‌گوید: «چند روز پیش واکسن را دریافت کردم. نمی‌دانم جواب می‌دهد یا نه اما چیزهای خوبی در مورد واکسن روسی شنیده‌ام. امیدوارم. واکسن خیلی خوبی است، نمی‌دانم علتش چیست که در غرب به آن بی‌توجهی می‌کنند.»

استون می‌گوید قصد دارد به روسیه برگردد تا بخش دوم واکسن را دریافت کند. توسعه‌دهندگان واکسن روسی می‌گویند آزمایش واکسن بر روی افراد بالاتر از ۶۰ ساله را در طول پاییز عملی می‌کنند. در مرحله‌ی اول ۳۲۰ هزار دوز از واکسن «اسپوتنیک وی» عرضه شده و به دست بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. این واکسن تا ۹۱.۴ درصد مؤثر است.

استون رابطه‌ی خوبی با روسیه دارد و در سال‌های اخیر با «ولادیمیر پوتین» مصاحبه کرده است. او پیش‌تر در مصاحبه با Sirius XM با انتقاد از «فرهنگ تحریم» افراد ادعا کرده بود که اگر فیلم‌های کلاسیک او امروز بیرون می‌آمدند مور «حمله» قرار می‌گرفت: «می‌توانم به شما بگویم که اگر هر یک از فیلم‌هایم را [امروز] می‌ساختم، فکر نمی‌کنم دوام پیدا می‌کردم. به من تهمت زده می‌شد. حمله می‌شد. بی‌احترامی می‌شد. آن… فرهنگ، هر اسمی که می‌خواهد داشته باشد، فرهنگ تحریم لعنتی.»

این فیلمساز اضافه کرده بود: «منظورم این است که غیرممکن می‌شود. باید اجازه داشته باشم به مسائل حساس ورود کنم. باید کمی آزادی عمل به فیلمساز داد، متأسفانه. باید گستاخ بود. می‌توان شرور بود. در حالی که [امروز] باید با احتیاط به این مسائل وارد شد. خدای من. فکر می‌کنید امروز می‌توانستم هیچ‌یک از آن فیلم‌ها را بسازم؟»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا