سینمای جهان

دورخیز فیلم “منک” برای فتح اسکار

فیلم سیاه و سفید دیوید فینچر با جلب نظر داوران جوایز انتخاب منتقدین، راه را برای موفقیت خود در اسکار فراهم کردند. "جوایز انتخاب منتقدین" اغلب دقیق‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌ نامزدهای آکادمی اسکار است.

سال گذشته فیلم “ایرلندی” نت‌فلیکس با ۱۴ نامزدی در “جوایز انتخاب منتقدین” (Critics Choice Awards) پیشتازی کرد. و امسال “منک” (Mank) “دیوید فینچر” با ۱۲ نامزدی راه آن فیلم را برای نت‌فلیکس ادامه داد. “ایرلندی” پس از کسب آن نامزدی‌ها ۱۰ نامزدی اسکار را نیز به دست آورد.

“منک” فنیچر شش نامزدی گلدن گلوب را کسب کرده. اما موفق به دریافت نامزدی بهترین گروه بازیگری از سوی صنف بازیگران (SAG) نشده است. این فیلم در “جوایز انتخاب منتقدین” امسال در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای “گری اولدمن”، بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای “آماندا سایفرید”، بهترین کارگردانی برای فینچر، بهترین فیلمنامه اریجینال برای پدرش “جک فینچر”، بهترین فیلمبرداری برای “اریک مسراشمیت”، بهترین طراحی صحنه برای “دونالد گراهام بارت” و “جان پاسکال”، بهترین تدوین برای “کرک بکستر”، بهترین طراحی لباس برای “تریش سامرویل”، بهترین گریم و مو، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین موسیقی متن برای “ترنت رزنر” و “اتیکاس راس” نامزد است.

فیلم “میناری” استودیوی A24 با ۱۰ نامزدی پس از “منک” در رده‌ی دوم قرار گرفته و در بخش‌هایی چون بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد برای “استیون یون” نامزد دریافت جایزه است. فیلم “بلک باتم ما رینی” نیز با هشت، “اخبار دنیا” با هفت، و “۵ هم‌خون”، “سرزمین خانه‌به‌دوشان”، “یک شب در میامی”‌، “زن جوان آینده‌دار”، “دادگاه شیکاگو ۷” هر یک با شش نامزدی، و “آوای متال” و “تنت” هر کدام با پنج نامزدی در رده‌های بعدی جای دارند.

اعضای “اتحادیه انتخاب منتقدین” نامزدهای “جوایز انتخاب منتقدین” را انتخاب می‌کنند. با توجه به اینکه “اتحادیه انتخاب منتقدین” بزرگ‌ترین تشیکلات منتقدین در آمریکای شمالی است. و ۴۰۰ منتقد را در خود جای داده، “جوایز انتخاب منتقدین” اغلب دقیق‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌ی نامزدهای آکادمی است. برندگان آثار مستند نوامبر سال گذشته معرفی شدند. و برندگان آثار سینمایی و تلویزیونی یکشنبه ۷ مارس ۲۰۲۱ طی مراسمی مجازی که از شبکه‌ی CW روی ایر می‌رود. معرفی خواهند شد. نت‌فلیکس امسال با ۷۲ نامزدی پیشتاز بخش‌های سینمایی و تلویزیونی است. نامزدهای بخش تلویزیونی ۱۸ ژانویه معرفی شده بودند.

“الیویا کولمن” امسال تنها بازیگری است. که برای بازی در فیلم‌ “پدر” و سریال “تاج”در هر دو بخش سینمایی و تلویزیونی نامزد جایزه‌ی بهترین بازیگری “انتخاب منتقدین” است. “چادویک بوزمن” نیز امسال با فیلم‌های “۵ هم‌خون” و “بلک باتم ما رینی” نامزد بیش از یک جایزه است. از سوی دیگر “ترنت رزنر” و “اتیکاس راس” با دو فیلم “روح” (Soul) و “منک” فرصت کسب دو جایزه را دارند. “زندیا” با “مالکم و ماری” اولین نامزدی بازیگری خود برای این فیلم را کسب کرده است.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا