سینمای جهان

فیلمساز افغانستانی برنده «کن» در تلاش برای ترک کابل

شهربانو سادات کارگردانی افغانستان برنده جایزه جشنواره «کن» گفت در تلاش برای خروج از کابل و افغانستان است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، شهربانو سادات یکی از شناخته شده ترین فیلمسازان کشور افغانستان روز گذشته ۱۷ آگوست اعلام کرد. که در حال حاضر در کابل است. و به مانند ده ها هزار شهروند افغان در تلاش است. تا به همراه خانواده اش از کابل و از کشور بگریزد.

سادات که با نخستین فیلمش برنده جایزه «دو هفته کارگردانان» جشنواره «کن» شده است، گفت منتظر خبر است که ببیند آیا می تواند از طریق فرودگاه حامد کرزای همانجایی که روز دوشنبه ۱۶ آگوست شاهد صحنه های هولناکی بود، از کشور افغانستان خارج شود.

این کارگردان تاکید کرد مشکل او در واقع نحوه رسیدن به فرودگاه است، زیرا اولین ورودی به فرودگاه در کنترل طالبان است. و تعداد زیادی ایست. و بازرسی در راه فرودگاه وجود دارد.

شهربانو سادات بیان کرد. در صورتی که از این وضعیت جان سالم به در ببرد، زندگی سینمایی اش تغییر گسترده ای می کند. او گفت: اگر از این وضعیت جان سالم به در ببرم و شانس فیلمسازی را داشته باشم، سینمای من برای همیشه تغییر خواهد کرد. احساس می کنم در حال مشاهده بی عدالتی و حتی وحشتناک تر از آن هستم و فقط باید آن را به خاطر بسپارم. و بعدا آن را در فیلم ها قرار دهم. و با جهان به اشتراک بگذارم.

این کارگردان اهل کشور افغانستان در پایان گفت:

اگر از این شرایط زنده بیرون بیایم، درباره آنچه رخ داده فیلم می سازم.

در این روزها صحرا کریمی دیگر هنرمند سینمای افغانستان درگیر و دار ترک افغانستان بود. که بالاخره این کشور را ترک کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا