سینمای جهان

جانی دپ: قربانی فرهنگ تحریم هستم

جانی دپ با حضور در جشنواره اسپانیایی سن سباستین، برترین جایزه این جشنواره را دریافت کرد.

 به نقل از آسوشیتدپرس، جانی دپ با دریافت جایزه دونوستیا در جشنواره سن‌سباستین خود را یکی از قربانیان «فرهنگ تحریم» خواند و گفت این فرهنگ دارد در سراسر صنعت سینما گسترش می‌یابد.

جانی دپ که دیروز در این جشنواره معتبر حضور یافت به مشکلاتی که اخیراً برایش پیش آمده اشاره کرد و گفت: این فرهنگ تحریم موقعیت بسیار پیچیده‌ای است.

بازیگر ۵۸ ساله افزود: این فرهنگ تحریم، هجوم بی‌درنگی است برای قضاوت بر اساس آنچه که اساساً منتشر شده تا فضا را مسموم کند.

دپ در ادامه گفت: فرهنگ تحریمِ دیگران از کنترل خارج شده و می‌توانم به شما قول بدهم که هیچ‌کس از آن در امان نخواهد بود. حتی یک نفر از شما. نه حتی آن افرادی که خارج از اینجا حضور دارند. هیچ‌کس در امان نیست.

دپ با اشاره به مسایلی که سال پیش با نشریه بریتانیایی «سان» داشت گفت: وقتی بی‌عدالتی رخ می‌دهد، چه علیه خودتان باشد چه کسی که دوستش دارید، چه کسی که به او ایمان دارید باید بایستید، ننشینید. چون آن‌ها به شما احتیاج دارند.

دپ با شکایت از همسر سابقش امبر هرد به دلیل افترا تقاضای خسارت ۵۰ میلیون دلاری کرده است زیرا وی با انتشار مطلبی در واشینگتن پست درباره خشونت خانگی نوشت تا به صورت عیرمستقیم به شهرت وی خدشه وارد کند.

این بازیگر که نقش جک اسپارو را در «دزدان دریایی کاراییب» ایفا کرده و بازیگر نقش اصلی فیلم «ادوارد دست قیچی» بوده پیش از اهدای جایزه جشنواره در حضور خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های شان پاسخ داد و نظرات خودش را مطرح کرد. با وجود اینکه جشنواره از خبرنگاران خواسته بود تا درباره حرفه وی سوال طرح کنند و به مسایل خصوصی زندگی وی نپردازند، کنفرانس طرح سوالی را که درباره این جنجال‌ها مطرح شده بود، نپذیرفت.

وی اما گفت: این اتفاق فقط برای من رخ نداده. برای خیلی‌ها رخ داده. برای زنان و مردان و حتی کودکان که از این حرف‌ها رنج‌ها برده‌اند.

وی درباره پاندمی و اینکه مردم مجبور شدند در خانه بنشینند و فیلم تماشا کنند هم صحبت کرد و گفت این امر در دوران قرنطینه خیلی چیزها را تغییر داد.

این بازیگر در پاسخی درباره نظرش درباره سلامت صنعت فیلمسازی به ویژه در آمریکا گفت هالیوود آنچه قبلاً بود نیست.

وی افزود همه هرج و مرج و لجاجتی که از سیستم استریم ایجاد شده از تبعات همین تغییرات است و دیگر برای کسی مهم نیست چه چیزی پیش می‌آید. هر که به فکر خویش است. این آدم‌های چنین تفکراتی دارند.

دپ در ادامه گفت: آنها متوجه می‌شوند که مثل من دورانداختنی هستند. حتی بدتر. و این کمپانی‌های بسیار بسیار بزرگ هستند که رشته این کارها را در دست دارند و همه چیز را کنترل می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین که از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر برگزار می‌شود امسال در سومین سال حضور دپ، شب پیش از وی تجلیل کرد. پیش از وی ماریون کوتیار با دریافت جایزه دونوستیا در شب افتتاحیه یعنی جمعه شب تجلیل شده بود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا