سینمای جهان

«کیت وینسلت» در نقش عکاس معروف خبری

زندگی شخصی و حرفه‌ای «لی میلر»، عکاس خبری معروف آمریکایی، در فیلمی با بازی «کیت وینسلت» جلوی دوربین می‌رود.

از روزنامه هنر چاپ لندن، لی میلر که کار خود را به عنوان دستیار من رِی، هنرمند سورئالیست آمریکایی، آغاز کرد. و سپس در جنگ جهانی دوم به عنوان عکاس خبری مشغول به کار شد، شخصیت اصلی فیلمی است. که فیلمبرداری آن از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

در این فیلم که لی (Lee) نام دارد، کیت وینسلت نقش لی میلر و جود لا و جاش اوکانر نقش همسر و پسر او را ایفا خواهند کرد. این فیلم ستاره دیگری نیز دارد و قرار است. ماریون کوتیار در نقش مدیر فرانسوی مجله وُگ (Vogue) به ایفای نقش بپردازد.

فیلم لی روی دهه پرحادثه زندگی این عکاس یعنی از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۸ تمرکز داشته و براساس کتاب زندگینامه زندگی‌های لی میلر (۱۹۸۵) نوشته پسرش، آنتونی پنروز، ساخته می‌شود.

الیزابت میلر معروف به لی میلر پس از یک دوره کوتاه کار در حوزه مد و فشن، از من ری در پاریس عکاسی آموخت و سپس به انگلیس مهاجرت و برای مجله انگلیسی وگ عکاسی کرد. از جمله کارهای پرخطر و دشواری که این عکاس در دوران کار حرفه‌ای خود انجام داد، می‌توان به پوشش آزادسازی اردوگاه کار اجباری داخائو اشاره کرد.

الن کوراس، فیلمبردار من به اندی وارهول شلیک کردم (۱۹۹۶)، کارگردانی فیلم لی را برعهده خواهد داشت و فیلمنامه این فیلم را لیز هانا، نویسنده فیلم پُست با بازی مریل استریپ، می‌نویسد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایرنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا