سینمای جهان

ابراز علاقه «جان ویلیامز» به ساخت موسیقی فیلم «جیمز باند»

«جان ویلیامز» آهنگساز بزرگ و پرافتخار سینمای جهان نسبت به ساخت موسیقی متن فیلم بعدی «جیمز باند» ابراز علاقه کرد.

به نقل از گاردین، «جان ویلیامز» آهنگساز آمریکایی که در ماه فوریه تولد ۹۰ سالگی خود را جشن گرفت، موسیقی معروف فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «پارک ژوراسیک» را خلق کرده است.

«ویلیامز» هم‌اکنون در حال کار بر روی موسیقی متن فیلم بعدی «ایندیانا جونز» است. و پیش از این نیز ساخت موسیقی متن چهار قسمت پیشین این مجوعه فیلم را نیز بر عهده داشته است.

او در گفتگویی با «کلاسیک اف ام» اعلام که ۳۰ درصد از موسیقی متن قسمت پنجم «ایندیانا جونز» را که «هریسون فورد» در آن بازی می‌کند. را تمام کرده است.

«ویلیامز» در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد برای  «جیمز باند» کاری بسازد. گفت: «خیلی دوست دارم این کار را انجام دهم». او سپس در مورد روند ساخت یک موسیقی متن صحبت کرد و اظهار کرد: «نوشتن موسیقی برای فیلم بسیار دشوار است. و احتمالاً کار همه آهنگسازان نیست. زیرا می‌تواند بسیار محدود و احتمالاً بسیار ناامید کننده باشد.»

«ویلیامز» همچنین گفت که پس از اتمام یک قطعه به موسیقی خودش گوش نداده است. او می‌گوید: «وقتی کارم را تمام کردم، کتاب را می‌بندم. و به صفحه بعدی می‌روم. که به شیوه‌ای از زندگی تبدیل شده است. که در آن بسیار خوشحالم که هر روز برای کار از خواب بیدار می‌شوم. بسیار خوشحالم و اگر نتوانم این کار را انجام دهم احساس کمبود زیادی میکنم.»

او که ساخت موسیقی فیلم‌هایی چون «فهرست شیندلر»،  «آرواره ها» و «ای اتی» را بر عهده داشته، سال گذشته به عنوان محبوب‌ترین آهنگساز زنده جهان انتخاب شد. و بسیاری از موسیقی‌های او در تالار مشاهیر کلاسیک اف ام به نمایش درآمدند.

«جان ویلیامز» در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود برخی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و  تحسین‌شده‌ ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته و تاکنون برنده ۵ جایزه اسکار، ۲۵ جایزه گرمی، ۷ جایزه بفتا، ۵ جایزه و ۴ جایزه گلدن گلوب شده‌ است.

«ویلیامز» ۵۲ بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخصیت تاریخ با بیشترین نامزدی اسکار است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا