سینمای جهان

فصل دوم «خاندان اژدها» روند تندتری دارد

رایان کاندال نویسنده «خاندان اژدها» House of the Dragon وعده روند تندتر و لحن طنزآمیزتری برای فصل دوم به مخاطبان داد.

پخش فصل اول «خاندان اژدها» (House of the Dragon) یکشنبه شب این هفته در اچ‌بی‌او به پایان رسید. یکی از انتقاداتی که به این سریال وارد می‌شد روند بسیار کند پیشرفت قصه نسبت به «بازی تاج‌ و تخت» (Game of Thrones) بود اما «رایان کاندال» شورانر می‌گوید فصل دوم سریع‌تر پیش خواهد رفت.

کاندال در مصاحبه با «ساندی تایمز» توضیح می‌دهد که روند کند فصل اول یک انتخاب هنری بوده است: «به صحنه‌های تماشایی می‌رسیم. اما باید درک کنید که این آدم‌ها پیش از آنکه وارد جنگ شوند روابط پیچیده‌ای داشته‌اند.»

او اضافه می‌کند: «فصل دوم به ریتمی می‌رسد که مردم از میانه «بازی تاج‌ و تخت» انتظار داشتند. اما ارزش خواهد داشت و بینندگان تراژدی‌ها را درک خواهند کرد چون مقدمه‌چینی کرده‌ایم.»

کاندال می‌گوید افزایش تنش در فصل دوم «خاندان اژدها» به معنای این نخواهد بود که صحنه‌های جنسی و خشونت‌آمیز به سطح «بازی تاج‌ و تخت» می‌رسد. فصل اول «خاندان اژدها» صحنه‌های زننده خودش را داشت، اما کاندال معتقد است. که می‌توان داستانی جذاب روایت کرد. بی‌آنکه لازم باشد همه رفتارهای زننده به نمایش گذاشته شود.

کاندال می‌گوید: «بنابراین وقتی در قسمت هشتم تجاوز اتفاق افتاد. بینندگان را آشفته کرد چون آن‌ها به جای دیدن خود واقعه درک می‌کنند. که این عمل روی آن زن جوان چه تأثیری دارد. این داستانی است که بازگو می‌کنیم – می‌توانیم تصور کنیم که چگونه بوده است. پیش از این در تلویزیون نشان داده شده. لازم نیست خود عمل را ببینیم.»

کاندال می‌گوید به فصل اول «خاندان اژدها» با وجود همه نواقص افتخار  می‌کند: «سریال چالش‌برانگزی است زیرا در دنیایی زندگی می‌کنیم. که آدم‌ها در معرض صفحات نمایش مختلف و شبکه‌ها قرار دارند. و ما از بیننده می‌خواهیم به خط زمانی دیوانه‌وار و تغییر بازیگران توجه کند.»

این نویسنده وعده «لحظات طنزآمیز» بیشتری برای فصل دوم می‌دهد اما یادآور می‌شود. که این پیش‌درآمد شخصیتی چون «تیریون لنیستر» بذله‌گو با بازی «پیتر دینکلیج» برنده امی را ندارد. اما اضافه می‌کند: «به نظر من «مت اسمیت» بسیار شوخ است. اگر شخصیتی وجود داشته باشد که به چیزی اهمیت ندهد، او دیمون است.

فصل اول «خاندان اژدها» در ایالات متحده ۲۹ میلیون بیننده داشته. و رکورد یک سریال جدید در تاریخ اچ‌بی‌او را شکسته است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا