سینمای جهان

«خاندان اژدها» در اروپا از «بازی تاج‌ و تخت» پربیننده‌تر شد

سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) در اروپا رکورد «بازی تاج‌ و تخت» (Game of Thrones) را نسبت به بیننده شکست.

سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) در پلتفرم‌های دیجیتال اروپا رکوردشکنی کرد. کمپانی برادران وارنر دیسکاوری ادعا می‌کند. که این درام فانتزی با عبور از فصل هشتم «بازی تاج‌ و تخت» (Game of Thrones) به پربیننده‌ترین سریال اچ‌بی‌او در اروپا تبدیل شده است.

وارنرها آمار دقیق بینندگان را اعلام نکرده‌اند اما هر اپیزود این پیش‌درآمد در ایالات متحده ۲۹میلیون بیننده دارد. و این سریال رکورد پربیننده‌ترین اپیزود اول تاریخ اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس را در ایالات متحده، آمریکای لاتین و اروپا را نیز شکسته بود.

«خاندان اژدها» در ۳۹ کشور آمریکای لاتین از اچ‌بی‌او مکس و ۲۱ کشور اروپایی و آسیای جنوب شرقی از اچ‌بی‌او گو منتشر شده است.

«جرج آر.آر. مارتین» خالق دنیای «بازی تاج‌ و تخت» نویسنده و تهیه‌کننده «خاندان اژدها» بر اساس کتاب «آتش و خون» (Fire & Blood) بود. «رایان کاندال» و «میگل ساپوچنیک» شورانرهای فصل اول بودند. اچ‌بی‌او سفارش ساخت فصل دوم این سریال را صادر کرده است.

این هفته گزارش شد که بیش از ۹ میلیون بیننده قسمت پایانی فصل اول «خاندان اژدها» را از اچ‌بی‌او دیده‌اند. و پربیننده‌ترین اپیزود پایانی فصل از مه سال ۲۰۱۹ وقتی قسمت پایانی «بازی تاج‌وتخت» پخش شد را رقم زده‌اند. فصل هشتم «بازی تاج‌ و تخت» به صورت میانگین در هر اپیزود ۳۲.۸ میلیون بیننده در ایالات متحده داشت.

«خاندان اژدها» علاوه بر این یکشنبه شب در توییتر به مدت ۱۰ ساعت در رتبه اول ترندها رسید.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا