سینمای جهان

حمایت رالف فاینز از جی.کی. رولینگ

رالف فاینز بازیگر نقش «لرد ولدرمورت» بار دیگر از جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» (Harry Potter) حمایت کرد.

«رالف فاینز» که در فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) نقش «لرد ولدرمورت» را بازی کرده، از «جی.کی. رولینگ» نویسنده کتاب‌ها در برابر اتهام «تراجنسیت‌ستیزی» حمایت کرد و حملات لفظی به او را «تهوع‌آور» خواند.

فاینز که به زودی در فیلم «منو» (The Menu) دیده خواهد شد، به «نیویورک تایمز» می‌گوید: «جی.کی. رولینگ این کتاب‌های مهم را در مورد توانمندسازی، در مورد کودکانی که خودشان را انسان می‌یابند نوشته. این کتاب‌ها در مورد تبدیل شدن به یک انسان اخلاق‌مدارتر، بهتر و نیرومندتر است. بدرفتاری لفظی علیه او تهوع‌آور و ترسناک است.»

فاینز ادامه می‌دهد: «یعنی می‌توانم نقطه‌نظری که ممکن است از حرف‌های او در مورد زنان خشمگین باشد را درک کنم. اما حرف‌هایی موهن و فاشیستی ابر-افراطی-راست‌گرایانه نیست. فقط زنی است که می‌گوید: «من یک زنم، و احساس می‌کنم که یک زن هستم و می‌خواهم این امکان را داشته باشم که بگویم زن هستم.» و می‌توانم درک کنم که چرا چنین حرفی می‌زند. هرچند که زن نیستم.»

«جی.کی. رولینگ» که در سال‌های اخیر هدف «فرهنگ تحریم» قرار گرفته و چند بار به قتل تهدید شده، ژوئن سال ۲۰۲۰ با انتشار توییت‌هایی هویت افراد تراجنسیتی را زیر سؤال برد: « «اگر جنسیت [دوگانه مذکر و مؤنث] واقعی نیست، جذب دو هم‌جنس هم نمی‌تواند حقیقی باشد. اگر جنسیت واقعی نیست، حقیقت زن در جهان حذف می‌شود.»

«رالف فاینز» مارس سال ۲۰۲۱ در مصاحبه با «تلگراف» از رولینگ حمایت کرده و گفته بود: «نمی‌توانم انتقادات تندوتیزی که به سمت او آمد را درک کنم. می‌توانم اهمیت بحث را بفهمم اما در این دوران اتهام‌زنی و نیاز به محکوم ساختن را بی‌معنی می‌دانم. میزان نفرتی که مردم در مورد عقاید متفاوت ابراز می‌کنند، و خشونت کلامی در مقابل دیگران، آزاردهنده است.»

«تام فلتون» بازیگر دیگر «هری پاتر» اخیراً در مصاحبه با «ایندیپندنت» ادعا کرده بود که در اقتباس سینمایی «نقش مهمی» نداشته است: «اگرچه جو [رولینگ] بنیان‌گذار داستان‌هاست، اما آن‌گونه که برخی ممکن است تصور کنند نقشی در فرایند فیلمسازی نداشته است. فکر می‌کنم که فقط یک یا دو بار در محل فیلمبرداری او را دیدم.»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا