سینمای جهان

بازگشت پیروزمندانه شاهرخ خان به سینما

شاهرخ خان ابرستاره مسلمان هندی با «پاتان» خود غوغایی در جدول گیشه نمایش سینماهای هند به راه انداخته است.

اکشن جاسوسی «پاتان» در سه روز نخست اکران عمومی خود در این کشور همسایه آسیایی، توانسته به رقم فروش خارق العاده ۱۸۵ کروری (حدود ۲۰ میلیون دلار) دست پبدا کند.شاهرخ خان بعد از ۱۷۰۰ روز غیبت از پرده سینما، پاتان را عرضه کرد. به گفته تحلیل گران اقتصادی سینما، او که به مدت ۳۰۱۵ روز فیلم موفقی روی پرده نداشته و دو کار آخرش با شکست تجاری روبرو شدند. امید بسیار زیادی به فروش بالا و موفقیت آمیز پاتان داشت.

در این اکشن ماجراجویانه که در حال و هوای دو مجموعه فیلم بسیار موفق «جیمزباند» و «ماموریت غیرممکن» تام کروز ساخته شده، شاهرخ خان در قالب یک مامور جاسوس کارکشته ظاهر می شود. که باید با کاراکتر خبیث داستان (با بازی جان آبراهام) که به دنبال نابودی زیرساختارهای کشور هند است. مقابله ای مرگبار کند.

منتقدان که داستان و ساخت قوی آنرا پسندیده اند، به این نکته اشاره می کنند که اکشن کاری ها، بدل کاری ها و جلوه های ویژه آن با تولیدات هالیوودی برابری می کند. سازندگان پاتان برای جذابیت بیشتر داستان، شخصیتهای ماجرا را راهی سفری بین المللی کرده اند تا بتوانند از لوکیشن های چشم نواز کشورهای مختلف دنیا استفاده کنند.

موفقیت کلان پاتان در روزهای اول نمایش عمومی هم چنین لبخند را روی لبان تهیه کنندگانش در کمپانی قدیمی و معتبر یاش راج فیلمز هم آورده است. این کمپانی که در دو سال اخیر فیلم موفق و پرفروش روی پرده سینماها نداشته، به شدت نیازمند اثری بلاک باستر هم چون پاتان بود. آنها فیلم خود را هزینه کلان ۲۵۰ کروری (۳۰ میلیون دلاری) تولید کرده اند.

اهل فن می گوید این رقم در اولین هفته اکران عمومی فیلم تامین می شود. و از حالا باید به آن لقب یک بلاک باستر را داد. سیدارت آناند کارگردانی پاتان را به عهده دارد. و دیپیکا پاداکونه و دیمپل کاپادیا دو چهره مطرح دیگر بالیوود هم در آن بازی دارند.

سلمان خان مسلمان موفق دیگر بالیوود، به عنوان بازیگر مهمان نقش کوتاهی در فیلم دارد. از دوران کرونا تا به حال و بعد از بازگشایی مجدد سالن های سینما در هند، پاتان اولین محصول سینمایی است. که با افتتاحیه ای بالای ۱۵۰ کرور نمایش عمومی خود را آغاز می کند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا