سینمای جهان

اهدا جایزه به کریستوفر نولان توسط سینمادارها

کریستوفر نولان و همسر او اما توماس در رویداد سینماکان ۲۰۲۳ جایزه Spirit of the Industry را از اتحادیه ملی صاحبان سینما دریافت خواهند کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شد که کریستوفر نولان در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در سالن بزرگ هتل Caesars Palace شهر لاس وگاس جایزه‌ی Spirit of the Industry (روح صنعت سینما) را دریافت خواهد کرد. اما توماس، همسر و تهیه‌کننده‌ی آثار این کارگردان بریتانیایی هم جایزه‌ی مورد بحث را به‌دست می‌آورد.

این جایزه در حقیقت طی یکی از بخش‌های مهم رویداد CinemaCon 2023 و از طرف NATO (اتحادیه‌ی سینمادارهای آمریکا) به کارگردان فیلم‌های اینسپشن و اینتراستلار اهدا می‌شود. سینماکان به‌صورت سالانه با حضور اعضای کلیدی استودیوهای فیلم‌سازی و صاحبان سینماها برگزار می‌شود؛ به‌عنوان رویدادی که در آن شرکت‌های مختلف، چشم‌انداز سینمایی هالیوود طی سال پیش رو را ترسیم می‌کنند.

اهدا جایزه به کریستوفر نولان توسط سینمادارها

(اما توماس و کریستوفر نولان در پشت صحنه فیلم اوپنهایمر)

جان فیتین، رئیس و مدیرعامل NATO همزمان با اعلام این خبر به ستایش کریستوفر نولان و اما توماس پرداخت: «عمیقا مفتخرم که به‌عنوان آخرین کارم در مقام رئیس NATO، جایزه Spirit of the Industry را تقدیم دوستان خوبم کریس و اما کنم. هیچ‌کس بیشتر از این دو قهرمان سینما، برای ارتقای تجربه‌ی اکران سینمایی فیلم‌ها کار نکرده است».

تنت، دانکرک، میان‌ستاره‌ای، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، تلقین، شوالیه تاریکی، پرستیژ، بتمن آغاز می‌کند، بی‌خوابی، ممنتو و تعقیب آثار سینمایی بلند کارگردانی‌شده توسط کریستوفر نولان هستند. در سال ۲۰۲۳ میلادی فیلم Oppenheimer به‌عنوان اثر جدید او پخش می‌شود.

آثار کریستوفر نولان و اما توماس تا امروز در مجموع به بیشتر از ۵ میلیارد دلار درآمد سینمایی دست یافته‌اند؛ همین‌طور به ۳۶ نامزدی و ۱۱ جایزه‌ی اسکار.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
زومجی

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا