سینمای جهان

«اوپنهایمر» طولانی‌ترین فیلم نولان خواهد بود

اثر تاریخی «اوپنهایمر» (Oppenheimer) با بازی «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» با سه ساعت طولانی‌ترین فیلم کارنامه «کریستوفر نولان» خواهد بود.

اثر تاریخی «اوپنهایمر» (Oppenheimer) با سه ساعت طولانی‌ترین فیلم کارنامه «کریستوفر نولان» خواهد بود. فیلم رکورددار نولان «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) با ۱۶۹ دقیقه بود.

«پاک» گزارش داده است که «اوپنهایمر» طولانی‌ترین فیلم نولان خواهد بود مگر اینکه کارگردان در لحظات آخر اثر را کوتاه‌تر کند. در ماه ژانویه «اسکوایر» نوشته بود که این فیلم طولانی‌تر از «میان‌ستاره‌ای» است: «ظاهراً در میان حلقه سینماهای آیمکس این شایعه شنیده می‌شود که «اوپنهایمر» حتی طولانی‌تر از «میان‌ستاره‌ای است و به پلاتر جدیدی نیازمند است.»

طراح لباس «اوپنهایمر» نیز در یک پادکست تأیید کرده بود که داستان فیلم یک دوره ۴۵ ساله را پوشش خواهد داد. تریلرهای فیلم هم تصاویری رنگی و هم سیاه و سفید را نشان داده‌اند.

«کیلین مورفی» در این فیلم نقش «رابرت اوپنهایمر» طراح اولین سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های وقوع جنگ جهانی دوم را بازی می‌کند. «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «رامی مالک»، «جاش هارتنت»، «دیوید دستمالچیان»، «جک کویید»، «آلدن ارنرایک»، «اما دومونت»، «هریسون گیلبرتسون»، «جاش پک»، «دنی دفراری»، «گار برنت»، «جیمز دارسی»، «اسکات گرایمز»، «لوییس لمبارد»، «متیو مودین»، «دین دهان»، «بنی سفدی»، «کنت برانا»، «الکس ولف» و «کیسی افلک» به فیلم نولان ملحق شده‌اند.

کریستوفر نولان برای تولید فیلم جدیدش بودجه حدود ۱۰۰ میلیون دلاری و همین میزان را برای بازاریابی درخواست کرده است. علاوه بر این، او اختیار کامل هنری، ۲۰ درصد درآمد حاصل از بلیت‌فروشی و اکران نشدن فیلم دیگری سه هفته قبل و بعد از فیلم جدیدش را خواسته است. شرط دیگر نولان این است که فیلمش ۱۰۰ روز روی پرده بماند.

یونیورسال «اوپنهایمر» را ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲) اکران خواهد کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا