سینمای جهان

اعتراض انجمن‌ حمایت از حقوق حیوانات به سریال ارباب حلقه‌ ها

پس از تلف شدن اسبی در محل فیلمبرداری سریال «ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌های قدرت» انجمن‌ حمایت از حقوق حیوانات به برخورد بد با حیوانات در این سریال اعتراض کردند.

استفاده از اسب‌های واقعی برای فیلمبرداری سریال فانتزی «ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌های قدرت» (The Rings of Power) آمازون از سوی «بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران» یا به اختصار «پتا» (PETA) نکوهش شد. این هفته گزارش شد که یک اسب در حین فیلمبرداری صحنه‌های تمرین این پروژه تلف شده است.

آمازون برای تولید فصل دوم سریال بیش از ۳۰ است به خدمت گرفته است. سخنگوی این کمپانی کشته شدن اسب را تأیید می‌کند و با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «این اتفاق صبح امروز [یکشنبه، ۲۶ مارس] رخ داد در حالی که اسب پیش از جلسات تمرین در حال آماده شدن بود. مربی لباس ویژه به تن نداشت و فیلمبرداری هنوز شروع نشده بود. دامپزشک و نمایندگان «انجمن آمریکن هومین» تمام مدت حضور داشتند. کالبدشکافی تأیید کرده است که علت مرگ اسب از کار افتادن قلب بوده.»

«ددلاین» گزارش داده است که پس از سقوط اسب، سازندگان از بازیگران می‌خواهند به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه محل فیلمبرداری را ترک کنند.

«پتا» در واکنش به این اتفاق به استفاده از اسب‌های واقعی به جای جلوه‌های ویژه رایانه‌ای انتقاد کرده است. «لیسا لنگ» نائب رئیس این بنیاد می‌گوید: «به نظر می‌رسد که زندگی زیرزمینی با اورک‌ها برای تهیه‌کنندگان «حلقه‌های قدرت» عادی است، زیرا آن‌ها این امکان را دارند که از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، تجهیزات مکانیکی و دیگر روش‌های انسانی استفاده کنند. «پتا» از پدیدآورندگان سریال – و دیگر تهیه‌کنندگان – می‌خواهد که راه دیگری بدون استفاده از اسب‌های واقعی پیدا کنند. اگر نمی‌توانند برای خلق هنرشان از استثمار حیوانات جلوگیری کنند، باید مدیوم جدیدی پیدا کنند، زیرا هیچ‌کس نمی‌خواهد یک اسپین‌آف تلویزیونی را با مضمون شکنجه ببیند.»

انتظار می‌رود فصل دوم «ارباب حلقه‌ ها: حلقه‌های قدرت» در سال ۲۰۲۴ از پرایم ویدیو پخش شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا